Utmaning 53- Mars

Det blev aldrig detsamma efter vi flyttat från Mars.

Det var först oro bland de andra eftersom vi fick en sådan fin del av nordamerika och alaska. Jag sa alltid hade man uppnåt LP7711 så var man värd en bättre boplats. Min partner hade alltid gillat snö och nu kunde vi få det i vår trädgård.

Hans ungar hängde fast på honom alla åtta, det var bara en av de nyaste som föll av några gånger men det var förväntat. De var ätbara.

Själv var jag mitt i värsta ägglossningen med allt vad det innebär av huvudpina, irritation och sug efter ren olja. sedan hade jag dessutom allt arbete med att äggen måste placeras ut i levande varelser inom 13 jordtimmar. Det gav en extrastress på vår resa.

Väl framme blev det ett väldigt liv i grannskapet trots att vi sugit ut de flesta människors hjärnor innan vi kom. Några kryp larmande andra och det blev väldigt obehaglig stämmning för våra ungar ett tag. Ett av de större ungarna hade redan byggt ett eget bo en bit därifrån så där lämnade vi de som inte behovde mjölk dygnet runt. De andra fick vi kallt ha med oss.

Jag hade ju störst huvud så jag blev den som försvarade oss, så blev det alltid av någon anledning. Varje gång vi behöver utöka vårt boende var det jag som fick ta allt stryk. Ingen rättvisa här inte!

7 kommentarer:

Lillemor sa...

Rolig science fiction. Du rockar!

Chranna sa...

Sci-fi var ordet sa Bull!
Kul och hemsk!

Anonym sa...

Både humoristisk och hemsk - en lyckad kombination.

Cecilia Sahlström sa...

Hu, så hemskt! Men roligt, tyckte jag också, sa Dupont;=)!
Cissi

Anonym sa...

Nice..
TACK

marmoria sa...

Den mest intelligenta science fiction jag läst och det säger jag inte för att du gav så fin kritik av min text, vilket jag tittade in bara för att tacka för.

liselotte sa...

En kanonfin text. I vanliga fall är inte detta som jag kastar mig över. Men detta var spännande och det gick att dra paralleller.
Mycket bra skrivet