Utmaning 42 -11 feb-Trolleri

Vilka uppgifter skulle din huvudperson - omedelbart kunna sätta i händerna på en frivillig medhjälpare? Skriv en kort scen.

Amanda la sin kropp i mina händer. Det blev allvar. Jag ledde henne till scenen , uppför trappan och sen fick hon sätta sig på bänken. För publiken såg det ut som en stadig träbänk, men Amanda kände nog dess tunnhet genom kjolen.

Hon var verkligen ett bra val. Hennes nattsvarta böljande hårsvall sprakade och de röda läpparna glänste i strålkastarna. Hon log och alla satt som hypnotiserade. Om jag vågade skulle jag bjuda ut henne efteråt.

Sakta visade jag henne att hon skulle glida ner på bänken , lägga sig. Hon log, följde varje önskan jag hade. min mun kändes torr. Jag var helt betagen. Det skulle ju varit en trollerishow.
Jag hade övat i dagar på detta. Nu kändes med detsamma.
Jag såg på hennes skönhet där hon låg och som tur var kunde jag skärpa min mentala kontroll till att utföra uppgiften.
Publiken skulle se en vacker ung dam, från publiken, sväva , och tro att det är magi.

Efter de öronbedövande applåderna , vi bugade och bockade för alla. Hennes lilla hand i min. Jag ville inte släppa den. Hon log sitt lilla blyga leende sen ville hon gå ner i publikhavet igen. Nej sa jag med kvävd röst, oberedd.
Hon såg på mig och våra ögon verkade smälta samman i betydelse men hon drog sig undan.

Vid tredje bänkrad satt hennes närstående. Hon kramas om av dem och böjer sig ner för att viska till en liten pojke som står där.
Han har tummen i munnen och är lite snorig i ansiktet.Undrar om han gillade tricken? Barn var alltid de allvarligaste supportrarna.
Flickan försvinner bort ut från den stora teatern.
Den lilla pojken kommer fram till mig och efter en lång stund med tummen ännu i munnen säger han till trollkonstnären: Manda sa att hon har redan en farfar.

7 kommentarer:

marmoria sa...

Fniss!

marmoria sa...

Finns det fatta rätt och fatta fel? Jag hade tänkt skriva "kul tolkning av uppgiften" eller nåt i min förra kommentar. Följ du dig själv.

Margareta sa...

Ja det sägs ju att av barn å dårar får man alltid höra sanningen.
Det var ett annorlunda grepp du tog.Idag känns det som jag oxå skulle behöva en trollkarl för jag har svårt att nappa på uppgiften.

Lillemor sa...

Håller med Marmoria, det är kul med olika tolkningar och den här texten var bra.

liselotte sa...

Personerna visade sina personlighetr på ett fint sätt. En text som ger mersmak

Anonym sa...

Hej Lena!

Det var en söt berättelse. Du har ett bildrikt språk så jag ser allt framför mig.
Tänker på filmen Illusionisten som jag såg för några veckor sedan appropå magi och trolleri.

Kram
Kajsa

Anonym sa...

Amanda med sina glänsande, röda läppar håller min eviga fascination.

Hela händelseförloppet är snyggt utmålat, tydligt men ändå ganska suggestivt. Jag gillar den blandningen.

Slutet är lite tragikomiskt.