Utmaning 49-Strykbrädan

Skriv engagerat om något du ser varje dag
Jag är strykbräda här. En elegant vivör med viss stadig ställning. Jag är den enda här och hushållets okrönta mästare och kung.
Jag står oftast framme mitt i rummet.
Människan som bor med mig vill gärna umgås med mig.

Jag står till tjänst.
Hennes vilja stryker min skiva.Jag gillar värmen.

Jag är en klippa i hushållet och bär upp en stor del av kläderna som finns. De ligger travade på mig och jag bär.Jag vet att jag är stark och att det förväntas av mig.

Jag vet min plats men ibland flyttas jag undan till ett mörkt hörn, i en garderob och det är inte roligt för en sällskapsbräda som jag.Jag trivs bäst mitt i allt liv och jag drömmer om de stunderna.

5 kommentarer:

Margareta sa...

Härligt grepp med en stolt strykbräda! "Hennes vilja stryker min skiva", najs!

marmoria sa...

Ummm. Den var fin!

Anonym sa...

Ger mig nya perspektiv!

liselotte sa...

Jätte rolig och inspirerande. Gillade meningen jag är hushållet okrönta mästare.

Anonym sa...

Den här var underbar.
Jag skall ägna min strykbräda lite mer uppmärksamhet i fortsättningen, låta henne stå i rampljuset en extra stund.