Utmaning 34-Chansen

Skriv om att få en chans som kommer att försvinna om en kort stund om du inte tar den NU.


Kl är 1643 på tunnelbanan. En vacker man sitter rakt mittemot mig i samma vagn. Hans ögonfransar är så långa att de nästan nuddar vid tidningen han koncenterat läser.Bakom öronen lockar sig guld.

Jag sitter mitt i min vardag och håller tider. Detta är ett tillfälle jag inte räknat med på min vanliga väg hem från jobbet. Jag är till och med aningen tidig. Detta är belöningen.

Jag greppar tillfället direkt och kastar en pappersvala mot honom.Metro har bättre papper till sådant än city.

Meningen var att den lugnt och vackert skulle uppenbara sig i gången och han inte ens skulle kunnat ana vart det kom ifrån. Alla älskar tanken på en hemlig beundrare.

I stället far den i en avancerad sväng upp under taget i vagnen och rakt ner, in i ett av hans ögon!

Han såg upp så klart och hans mötte mina.
Allt gick så snabbt så han till och med såg att jag kastade iväg den.

Hans öga blev rött vid en punkt.
Och han kom fram och såg frågande ut.

Jag log mitt vackraste eftermiddagsleende och
erbjöd mig att följa med till doktorn.
Jag ÄR doktor säger han.
Jaha tappar jag målföret med.

Då går han.

1 kommentar:

marmoria sa...

Tycker mycket om den här texten! Tack!