Utmaning 91- April april

Holly var inte upplagd för skämt idag.
Hon hade nog med att försöka förbereda sig inför dejten hon skulle ha om trekvart. Håret krånglade med våta skogslockar och det fanns inga rena och snygga kläder som passade för kvällen.

Det var inget roligt att hennes döttrar satt ute i vardagsrummet och kiknade av skratt . Det turades om att lura varandra men kunde inte vänta med att överraska utan tog knorren på slutet i samma andetag som skämtet. Eftersom de var bästa vänner och tvillingar och alltid tyckte detsamma så fungerade det utmärkt, men idag orkade inte Holly skratta med fast det var 1 april och alla ska luras och ha det kul.

Dejten Holly gått med på var av det enkelt blinda slaget.

När Annika och Turid frågade henne sa hon ja nästan direkt för att inte verkar stel och trist.

Självklart, hade hon sagt och skrattat rakt ut. Come on life! I will take you on!!
Men inuti bävade hon inför sanningen att hon inte varit ute med en karl på 17år. Det skulle hon dock inte låta nån på jobbet veta.

Först hade hon tänkt att strunta i det hela eller ringa återbud tills hon kom på att det var en singel man som Turid kände så det skulle ju inte gå att mörka.
Tyvärr, suckade Holly med näsan långt in i sommargarderoben, får se om det fanns något där..

4 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Hej du!! VAd roligt att du gillade mina livsbilder. Och Ella F, mitt underbara jazzhak...suck:=)!
JAg förstår Hollys våndor. JAg ser henne fladdra omkring där och leta efter kläder, hur hon ångrar sig och våndas och inte orkar med tvillingarnas skojande, för att nerverna ligger utanpå kan man tänka! Bra skrivet, min vän, och lätt att känna igen sig i som singel och ständigt ihopparad med män som man inte vill ha...fast den här gången kanske det faktiskt blev något bra, det hoppas jag vi får veta. Kram Cissi

liselotte sa...

Vilken kul text.Ser lite av sin egen spegelbild. Men hur gick det med dejten? Vi får väl veta ?

Tjotten sa...

Men vad hände sedan?
Jag gillade denna så fortsätt!

Tack för alla fina ord om mina texter, gladde mig mycker

Gnapp sa...

Jag läste texten, och undrade som de andra vad som hände. Sen läste jag ämnet igen, och aj vad det gjorde ont när jag tänkte vidare.

Skimmer? Tänker jag rätt?