Utmaning 97-7 april, 7min iVisby

Visby kamera Direkt

Vi ses i Visby hade han sagt och jag trodde på honom. Sen stod vi där och han log mot mig och våra ögon möttes som värsta romantiska filmen och det klack till i mitt hjärta av glädjen.
Ove skulle just krama om mig när han fick syn på nåt bakom mig . Han gick förbi mig.

Bara så där i nästan kramläge,
förväntansfull gick han förbi, ett steg och vidare. Han såg arg ut?

Jag vände mig om, mycket väl medveten om att ICA låg där och ett coolt medeltidscafe och ett par inredningsaffärer. Jag kunde inte alls föreställa mig vad han kunde ha sett som....Han fortsatte gå in till vänster mot Domkyrkan.

Mitt leende kallnade. Den härliga vårsolen var nästan borta nu, den hade värmt mig så mycket idag när jag väntat.

Färjan kom ju in redan kl 10 i morse och vi skulle inte kunna ses förrän efter hans jobb vid 18. Jag hade haft en fin dag i ringmurens skugga, satt i Östergravar och åt korv, sen shoppade jag något lamm och en burk salmbärssylt till gottegrisen hemma. Det var en underbar dag.

Nu två minuter efter halv åtta på kvällen var det solnedgång och jag stod kvar mitt på Stortorget och frös. Det var en vacker himmel dagens sol lämnade efter sig idag men jag vet inte om det räckte. Jag stod där i sju minuter sen gick jag.

6 kommentarer:

Gnapp sa...

En vacker text. Lite förbryllande (pun intended) men jag tycker om den. Det är lätt att känna med huvudpersonen.

Tjotten sa...

Åh, den började så bra, vart tog han vägen, bara så där.
Bra skrivet! Det är fantastiskt vad man kan åstadkomma på bara 7 minuter

Bloggullet sa...

Tack för dina ord på min blogg.
Hur hinner du skriva så mycket och så bra?
Kramar

liselotte sa...

Håller med Tjotten. Vart tog han vägen med sin historia

Mia sa...

Jättebra text, skriven på ett bra sätt. Man vill läsa mer!
Mvh, Mia.

Bloggullet sa...

Jag vill önska dig glad påsk.
Kramar