Utmaning 119-Korsord

En bild att skriva till:

Jag hör hur hon gräver i filten och försöker få en bekväm liggplats för natten. Troligen har hon hoppat upp i den vinröda fotöljen där hon inte får vara egentligen. ja det är inget jag tänker göra nåt åt. inte ikväll fast jag kan vara ganska nitisk med ordning och reda hemma.

Husbåten gungar alltid lite grand och denna kväll är inget undantag.Det är becksvart utanför förutom en lykta så jag ser när jag ska ut och kissa. Toan var sönder och det var ett hemskt besvär.
Jag satt med korsordet från DN och njöt av att åter och åter igen komma på de små ord som skulle passas in. Njutningen kändes lite extra syndig för att jag dricker vin samtidigt. Teo skulle kommit förbi men hade en spelning inne i city. Vi träffades alltför sällan nuförtiden.

Nu hade hon somnat. Min lilla hund snarkade alltid lite sött på grund av sin korta nos men det kändes hemtrevligt och rogivande så här nära sängdags. Dags att lägga sig.

Nu fattades bara svaret på bildgåtan. Det var en bild på en ...ja ..en sån där .livboj, nej boj är väl nåt annat, ja en sån man kastar i om man ramlat i vattnet, en räddningsring..ring? Nej vad heter det ?

Oops nu gick den sista glödlampan! Nu får jag verkligen gå och lägga mig.

5 kommentarer:

Emma Lind sa...

Hej och tack! Du undrade över min kåseribok. Den handlar om hur snurrigt, roligt och tröttsamt det kan vara att vara småbarnsförälder. Jag har tre barn under 5 år. Min äldste fyller förresten 5 år imorgon. Under Emmas texter - kåserier kan du läsa två texter som finns med i boken.

http://www.nogg.se/page.asp?idHomepage=99131

Cecilia Sahlström sa...

Så finurligt! Det enda jag har att invända- för övrigt tycker jag att det var en både roande och bra text, så vardagsnära och ändå inte - är att du byter tempus. Texten hade vunnit ytterligare på att ha samma tempus rakt igenom, med något undantag där du talar om något som skulle ha skett.
Tack för din fina kommentar. Jag blev både glad och stolt. Kram Cissi

carina sa...

vilka tankar som skapas i mig av det du skriver i min fantasi simmar verkligheten i verkligheten simmar fantasin....

skimmer sa...

jag håller med Cissis skarpa blick, ville skriva i nutid men fick svårt att få till det..

skimmer sa...

tackar alla...


write on!!