Utmaning 118

Skriv om en god gärning.

Det vore en härlig sak om du tog din krokiga näsa
och parkerade den där solen aldrig skiner.

Det vore en gåva till världen om du bara kröp in
där du kom ifrån och självdog.

Det vore en oerhörd besparing i samhället om du stannade inne och började syssla med det som passar dig bättre dvs att kamma vägglöss.

Det vore en god gärning om du satte dig i din gamla bil och körde rakt ner i älven.

Ha gärna bra musik på under tiden, du har säkert favoritartister. Ät något du verkligen njuter av , visst det kan jag ta. drick gärna nåt gott också.

sen sjunk.

5 kommentarer:

Tjotten sa...

Det var minsann en god gärning ;-) Ett gott skratt gav den ialla fall. Men JAGET i berättelsen behöver nog läsa min goda gärning "Smitt" ;-)

Tjotten sa...

"SMITTA" ska det vara.

Ps. Men visst känns det ibland som om man hade velat föreslå något sådant för sådana där "piss in the as" personer.

skimmer sa...

ja så kan det kännas helt klart!
alla ni andra skrev om goda saker och fina människor..jag var lite på dåligthumör--

Tjotten sa...

*SKRATT* Visst är det pissigt när alla andra är så goda och snälla när man känner sig precis tvärt om ;-) Hoppas humöret är bättre i dag. Kansk kan livbojen få slängas ut för att rädda den där "stackarn"

Lillemor sa...

Den här texten älskade jag. Så rent och klart språk och inget jolmigt gott i den! Ungefär såhär skulle jag velat skriva min tetx, men den blev inte som jag hade tänkt mej.
Din text var strålande. Jag gör en liten stillsam våg såhär på morronkvisten.