Utmaning 115-entre Ulla

Utmaning:Du kan aldrig gissa vad jag......

Entre: Ulla
stor blå hatt, stort leende, tunn klänning.

Du kan aldrig gissa vad jag fick imorse!
Nä hörs det från höger. Peo stormar in, ser sur ut och har slokhatt och kallingar. Nä jag vet ju inte vad som hänt. Fyller du år?

Ulla visar ögonbrynsförhöjning, blinkning mot publiken, storleendet slocknar.
Jag fick mig en smäll rakt över ansiktet!

Va, hördes en tredje röst bakom scenen. VA! en smäll. Varför det?Var du dum?
Asgarv från publiken.

Ulla ser ut att ignorera detta och vänder sitt rosa slagna ansikte mot Peo för samspel.

Det uteblir och publiken börjar skruva på sig i sina stolar.

Ulla går av scenen och Peo står ensam kvar när ridån sänks.

2 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Usch, Skimmer. Ett obehag spred sig över scenen...! En kort scen med många möjliga utgångar. Publiken asgarvar, men skrattet måste verkligen ha fastnat i halsen på dem. BRA!! Cissi

Anonym sa...

Jaså har du inte premiärgrillat än?