Utmaning 139 - får jag låna?

Skriva om att låna

Jag lånar dig ett tag
du tar inte illa upp va?
bara ett lån
jag önskar få låna hem dig
kanske bara en dag
kanske bara ett tag
och om det inte går bara vid ett drag

För mitt nästa drag i livet är oklart och då behöver jag lite hjälp
när man inte orkar fatta beslut själv,
när det är livsomvälvande val
jag lånar dig lite
lånar lite av dig bara så pass så jag kan få lite nya tankar från ditt huvud
eller några nya ord att använda om jag måste argumentera
kan jag låna av dig
eller ett par till armar om mina inte räcker till
eller fötter om mina inte är stadig nog

Snälla jag tänkte bara låna detta från dig
kanske en dag när du inte behöver dom
kanske ändå om du gillar mig
schyssta!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar din text jätte mycket! Det märktes verkligen att personen behövde låna =)

ha det bra,kram elin.

Salme sa...

Som alltid flyter din text på väldigt fint och kräver sin läsare, jag gillar det! /Salme

malix sa...

du får alltid till det så bra dina texter har ett flyt vilket gör att man flyter med på ett härligt sätt.

liselotte sa...

Här känner jag lätt igen mig. Fin text

Tjotten sa...

Skimmer, ja du får gärna låna mig lite ;-). Den bedjande, ömmande och behövande tonen var så verklig så den satte sig. Snyggt jobbat!

Siestri sa...

Lika roligt och man blir inspirerad av dina texter..... väntar med spänning på nästa....