Utmaning 131- Det skulle hända en Måndag

en måndag att längta till.

en natt ringde telefonen
och jag berättade att det skulle hända honom något väldigt speciellt och underbart
om han höll ögonen öppna
om han var observant
om han la märke till det

Han var yrvaken
mitt i natten som det var
oväntat som det var
så lyssnade han intensivt
och undrade vem som ringde
är det det Lotta?
är det du Annalena ..?
Nej sluta att skoja med mig, är det du Lotta?

Jag var tyst förstås för jag hade inte dessa namn
jag kallades inte något sådant
men det kunde inte han veta
för han visste inte
uppfattade inte
att jag var någon helt annan
än de han förväntat sig

Det blev tyst ett tag i luren
jag tog sats och gav den första ledtråden

till när det fantastiska skulle börja hända
honom

Det skulle börja en måndag.

4 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Wow! Mystiskt. Och tjusigt på nåt sätt. Jag älskade slutet.
"jag tog sats och gav den första ledtråden......Det skulle börja en måndag". Det gav så många bilder, så många fantasier startades direkt. Cissi. Ps. Tack för din fina kommentar. "Magiska texter". Du anar inte hur glad det omdömet gjorde mig!

liselotte sa...

Gillade din inledning.Nästan lite ödesmättad och spännande farligt. Roligt att få läsa dina fina texter igen

Anonym sa...

Tyckte också den var mystisk, och jätte bra.

Man levde sig in i det =) Bra jobbat!

Ha det bra, kram elin.

Margareta sa...

Texten påkallar närvaro! Vad är det som ska hända, får han (och jag)någonsin veta det?