Utmaning 58---Födelsedag

Skriv om en minnesvärd födelsedag.

Vad tar du mig för? om jag ska duka undan så får du diska? nä det tänkte han inte.
Jag slog igen balkongdörren så hårt jag kunde och tog en efterlängtad cigg. Jag tror jag sticker, bara kastar mej ner i snödrivan och ut på vägen , sätter igång att springa för att aldrig stanna. inte förrän nån verkar bry sig om mina känslor. det blir väl en jävla lång springtur det tänkte jag och såg framför mig hala snölagda vägar som ledde djupt in i svenska skogen.

Jag gjorde en snöboll och provkastade ut den i mörkret. Den föll tyst. endast Lundgrens garagelyse lyste därnere. jag hoppar nog inte, det är alltför kallt. skulle tagit på mig uggsen.

Jag vände mig och såg hur han la in mer björk i kaminen.Den slök träet och skulle göra vardagsrummet varmt och gosigt. Det var hans typiska metod för att få mig på rätt humör igen och fast jag ännu inte tröttnat på att vara sur på balkong så lockades jag lite. Vi skulle ta den stora chokladkartongen och mata varandra med. Han visste att jag älskade den mörka bittra chokladen så han fick alltid allt annat själv. Jag tände en cig till och såg uti mörkret. Det var väldigt kallt så håren stod som tuppfjun å armarna. Nu går jag in!

Där stod min vackre man. Bara så där leende med hela chokladlådan i famnen. Han ögon lyste emot mig och med en snabb blick åt höger visade han att att han faktiskt dukat undan. Storartat! utbrast jag utan att tänka. Jag hade blivit överraskad.På min födelsedag!

Inga kommentarer: