Utmaning 70- Min författarsjäl

Skriv en skötselinstruktion för din författarsjäl.

Den vill ibland ligga på din arm,
spinna i ditt sköte och ligger gärna över dina axlar.

Den är gärna med när något händer
men ibland vill den bara få ligga högt upp i ett träd eller en bokhylla och dåsa med slutna ögon festade på inre uppleveleser.

Ibland får den spel och far högt som lågt över allt,
testar gränser och
busar av bara glädjen att finnas till.

Den älskar det vilda, jakten, spelet
men behöver även det hemtama, mattiderna,
revirhå
llandet.
Den har lekkamrater men klarar sig själv.

Söker sällskap när det ska skapas
men föder själv.

ps se även mitt Ordmoln av samma text!Coolt va!

5 kommentarer:

Lisette sa...

Tack så mycket för kommentaren :)

Och de du skrev nu var också väldigt bra ^^, det var lite annolrunda jämfört m dom andras som jag läste och det är väll det jag tyckte mest om.. att det var så olikt :) Gillar hur du beskriver den.

Cecilia Sahlström sa...

"men ibland vill den bara få ligga högt upp i ett träd" tyckte jag om! Så är det nog, ungefär som att vara ett barn som byggt sig en koja högt uppe i en trädkrona, där barnet kan ligga och kika ut över världen, men ändå bara vila i sitt! FInt, min vän! Cissi

Margareta sa...

Hmmmm din författarsjäl känns väldigt kattlik! "söker sällskap när det ska skapas men föder själv", helskönt slut.

Tjotten sa...

Jag såg också din kattlika författarsjäl.
Mest gillar jag och ska ta till mig: Ibland får den spel ... testar gränser och ...

Hjälp, fattar 0. Ordmoln???

skimmer sa...

ordmolnet, lite längre ner, på höger kant i bloggen.