Utmaning 71-Humla


Skriv som om du vore ett husdjur i ditt hushåll.
Inre dialog från Min hund från morrron till dagis.

Hejhejhhejhejhej,pussa mattesnos pussa pussa pussa ,får jag pussa mattes nos pussa dig pussa mer.

Åh så bra mat mat god mat knaprig god mat mat god mat gott gottgott.

Nu ska kattungenpussas pussas, åh kattungen är go jättego pussa pussa mycket in i örat ini örat godis pussapussa nosen pussa nosen, gottis.

Skavi gå snart ska vi gå snart ska vi gå ska ska vi ska vi ska vi nu nu nu nu nu. Snälla nu nu nu

Ska bara ta lite mer mat, lite mer mat , bara lite mer mat, lite mer, vänta vänta

Du får hämta mig hämta mig, jag tar lite mer mat lite mer mat hämta mig snart då då.

Åh låsdörren då,lås då lås då nångång ja nu går vi nu nu nu går vi ut ut i solen i solen ut i snön snälla nu , nu då.

Kisssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssa

Luktalukta häroch där och ditoch här och där, allt är ute ,mer , vi får gå mer.mer ute ute åh åh

Åh dagisdagis dagis är här, kom kom kom nu då, dagis, åh dagis jättekul, kom matte kom nu.

åh dagistanten får jagpussa får jag pussa din nos,pussa barapussa nosen puss

7 kommentarer:

Anonym sa...

Lite stream of conscious-aktigt. Men det är nog sådär hundar är, överflödande av energi och positiva känslor.

Väldigt söt att läsa :)

/Cassandra

Anonym sa...

Jag kände hundens energi genom texten så väldigt bra skrivet :D
och tack för kommenteren.

// mysaan

Chranna sa...

Ja precis så var det! :)

Cecilia Sahlström sa...

Hahaha....ja herregud vad hundar är på!! Härligt beskrivet och jag kunde riktigt känna att min puls steg, hit och dit, fram och tillbaka, glupa och pussas och glupa mer mat....jätteautentiskt! Cissi

Betty sa...

Vad charmigt och så många tankar som far förbi i huvudet på din hund. Söt text.

Lillemor sa...

En bra text som förklarar varför man inte vill at hundar ska kunna prata;-)
Näe, jag skojade bara. Men det är både roligt och på nåt sätt väldigt träffande och underbart.
Ozzy hälsar, han har brottats med en rottweilerskock idag, så han är smutsig, trött och nöjd.

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Det är nästan som att leva som en hund när jag läser den här texten!