UTMANING 30

Skriv en text som innehåller följande ord: soppa, misstänkt, glömma, undantag.

NEJ JAG HADE GLÖMT! Saffron hade tagit nycklarna och det betydde att jag skulle vara tvungen att ta en buss. Jag stod billös på den mörka parkeringsplatsen och snön hade börjat falla.
Nu var det cirkus sju minuters gångväg ut till där bussen kunde gå. jag hade inte ens en klocka på mig. Jag blev arg på mig själv. sådana här tabbar skulle inte en sån som jag göra.
Det var bara att dra ihop kappan och sätta fart om jag skulle komma hem innan soppan kallnade. Uvos hade lovat göra sin kryddiga potatis och baconsoppa och här stod jag långt från allt vad varmdryck heter.
Det var halt på sina ställen, gångvägen var lika mörk som parkeringen. Jag gillar inte mörker och ödslighet.Jag mindes när jag satt misstänkt för dataintrång på förra jobbet och hur jag nästan inte ens kunde gå i gallerian utan att tro att alla tittade på mig ur skuggorna. Bussen kunde jag bara glömma, där gick den... tusan också.

Jag har suttit av mitt straff och det få vara nog med såna negativa tankar.. Jag tog upp mobilen och gjorde ett undantag. Jag ringde mitt ex Richard, som alltid verkar sitta standbyom jag ville nåt.

Inga kommentarer: