Klisterlänk tips

PÅ min egen och andras förslag har jag gjort ett försökt att fixa så ni och jag kan klistra in våra blogglänkar i skrivpuffen.

Det var svårt. när man skrev in htmlkoden så ändrade den allt så själva kodorden inte syntes. Vad göra ?
Jo jag gjorde en jpg av det hela och la in på en bild. så om ni behöver kan ni använda denna kod, lägga in er egna länk adress och byta ut alla ( till /.
Av nån konstig anledning fanns inte ///// in mitt bildprogram?
Ps viktigt att skriva precis alla bokstäver och tecknen..

om nån har en lättare ide säg gärna till...

2 kommentarer:

Gnapp sa...

Man skriver alltså
<a href="adress">text</a>
där adress är adressen till bloggen eller inlägget (enklaste sättet att få fram den är att klippa ut den från webläsarens adressfält när man tittar på rätt sak)
och text är den text som ska synas som länken.

Det måste alltså vara ett mellanslag mellan "a" och "href" som jag tror försvunnit i din bild.

(För att skriva in ett &-tecken skriver man &amp;)

skimmer sa...

Tack så mycket.... // verkar inte gå in...