Utmaning 13-Matteprofessorns bästa minne

Välj en av följande karaktärer och skriv om hans eller hennes bästa minne.
En uteliggare i en storstadEn matematikprofessor med fyra barnEn bestsellerförfattare med torgskräck

Levergrytan var inte salt nog viskade han till mig.

Inte kryddstark nog, hakade min syster på men den blockerar en del av livlösheten vi känner för varandra.

Ja ögonen tåras lättare när man lutar sitt ansikte när den varma grytan vilket är skönt efter den ordväxling vi undvikit att ha.

Så ni pratar sa tant Cilla, låt maten tysta munnen. Snart är det rabarberpaj!

Det klirrade till av alla bestickpar när vi alla tre slutade äta. Min systers ögon log.

Ute i bilen, efter ett ovanligt segt och krångligt goodbye av tant Cilla och hennes katt, kysste han mig!

Jag blev ställd och öppnade inte ens munnen så mycket som det är brukligt.Hans tunga träffade mina torra läppar.Torra för jag alltid för sent på året köpte lipsyl.

Syster såg ut genom fönstret och startade bilen.

Får jag sitta brevid dig, ler han och kryper bak till mig.
Jag kunde inte säga nej, det var mitt bästa minne.
Innan allt hände med våra fyra barn och gott och väl trettio minuter efter syrran dumpat honom under söndagsmiddagen.

Tack för kommentarr!!

1 kommentar:

Lillemor sa...

Jag gillar särskilt partiet som börjar"inte kryddstark nog..." den meningen satte sej fast hos mej.
Skulle faktiskt vilja läsa en fortsättning, eller möjligtvis vad som har hänt innan...eller båda delar!
Hälsa hunden och katterna!
Lillemor