Utmaning 27- Som man bäddar för sig

Som man bäddar får man ligga.

Hitta på en egen metafor som motsvarar ordspråket! Hur vill DU uttrycka att man får skylla sig själv? Bädda (ooops!) in ditt ordspråk i en kort scen.

Greg la vantarna på elementet och kysste mig. Ingen av oss var beredd på något sånt. Det var bara en vanlig gråtrist tisdag och jag hade inte ens torkat av händerna.
Det hade ringt på dörren och jag hade stått med händerna långt ner i diskvattnet. Det var tisdag/sovmorron och jag hade förberett jobbet på att jag skulle komma senare. Jag screenade av en film jag spelat in i helgen som verkade passa bra till nästa veckas temaarbeten. Jag skulle bara plocka undan lite,slänga in en tvätt och sätta mig ner i den stilla morgontimman. Nu hann jag inte det.
Jag stod stum och händerna drippade med en vacker man som höll mig hårt in till sig. Kyssen var sökande mjuk i helt rätt smak vilket chockade mina sinnen. Vad var detta? Hur kom han hit?
-Hur kom du hit, hasplade jag ur mig. Hur visste du vart jag bodde?
Greg log. Han log väldigt brett och sa "som man bäddar får man ligga".
-Va? sa jag.
- Jo du har ju snackat så mycket om ditt trista singelliv och missade chanser och trista män så jag tänkte ..What the heck! Greg, Go for it! Åk hem till henne vetja . Testa.
-Ja?
-Ja så himla söt du är ...
Jag stod där fortfarande ovanligt tyst med mitt hår i en tofs uppe på huvudet, ingen Bh och säckiga fulbyxor. Jag kände mig inte ett dugg söt. Men jag kunde inte låta bli att le för jag hade haft ettårslångt span på honom sedan han började på vår skola. Jag hade gett honom hintar av astronomiska proportioner men inget hade verkat funka.

Inga kommentarer: