Utmaning 237

Ideer jag inte genomfört än.

Jag har inte
skrivit en text utifrån ett nyfött barns inre

skrivit en vers om min hemstad(ens hälsat på på länge)

skrivit en uppmuntrande sång till min bästa vän

skrivit en lång kärleksfull dikt till min nygifte lillebrors ära

skrivit och arbetat mer på en text redan skriven

skrivit en limerick till en viktig persons födelsedag

skrivit en serie texter med samma huvudpersoner

skrivit om min barndom
skrivit om det värsta som hänt mig
skrivit utifrån en nattdröm, en mardröm, en dagdröm.

Jag önskar kunna befolka mina texter med fler människor
och mer fler miljöer, fler dialoger och fler aktiva händelser.

Jag önskar skapa färgrika bilder åt läsaren
överraskningar och chock
glädjedaller och ilska,
fart och rofylldhet.

Jag önskar att en dag skriva en berättelse som bär en inre röd tråd endast känd av läsaren som läst hela boken.
Jag önskar och ser att det kan hända en dag!

:oD

8 kommentarer:

Drumalex sa...

En sådan lista kan ju bli hur lång som helst, men du har ju ialla fall en tanke om att det blir verklighet på slutet av texten. Lycka till!!!

marmoria sa...

Det kan det!

liselotte sa...

Det kommer att bli verklighet en dag, Sätt upp en dead line i etapper. Lycka till

Miss G sa...

Jag tycker att hela din lista låter som ett synopsis till en roman. You will get there one day!

Anitha Östlund Meijer sa...

SKRIV NU vet jag
Vänta inte! För det tar tid att skriva en roman om sitt liv, och man hittar hela tiden mer att berätta.
Lycka till

Tjotten sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tjotten sa...

Visst kommer det hända, kanske du börjar på något av det redan idag. Talet till brorsan vore väl något att inte vänta förläng med. Du har ju alla verktygen, du har visat mig din talang så många gånger. Du är inte långt borta. Som alla säger som bästa skrivtips: Det är bara att sätta rumpan på stolen!
Kram på dig!

Lillemor sa...

Kära Skimmer! jag läser det som en besvärjelse, den är lite magisk och ganska suggestiv.
Har haft (kanske fortfarande har) hjärnskakning, så det kanske beror på det...men gillar särskilt nattdröm, mardröm, dagdrömsraden.
Men som systerdotter Jasmine sa: Var glad att du har en hjärna du kan skaka på.
Så det är jag! och idag ska jag skriva, det har jag inte kunnat, men idag så. Krya på dej, kram, hälsa Humla och katterna!