Utmaning 229 Humla woff

Min woff
min Humla min hund
nu är hon på operationsbordet
de skär djupt och tar sig in
och tar bort
äggstockar
och valpfångaren.

SEn efter kl 14 kan jag hämta henne
stapplande
trött yr
öm
med tratt

ska hon
få min totala uppskattning
och kärlek

jag får vakta
så hon ej hoppar upp på stolar och soffa
så hon inte kastar sig ur bilen
eller utför trappen

jag får smeka hennes långa öron
och pussa på nosen
när hon tar igen sig

Efteråt.






Humla är nu kasterad och mår efter omständigheterna bra.
trött ,öm ont. men nu sover hon.



9 kommentarer:

Tjotten sa...

Hej du, va kul att se dig igen. Det var ett tag sedan. Har sommaren varit bra för dig? Tack för tassavtrycket i min blogg. Hoppas att allt gått bra med ditt charmtroll till hund. Så söt Humla är.
Kram Tjotten

mysaan sa...

sv: Tack så mycket.

Ge nu din hund massor av kärlek (:

malix sa...

gullig hund lite mys och hundgodis kanske

Lillemor sa...

PunkHumla! Hoppas att allt går bra, en kärleksfull dikt, gillar!

marmoria sa...

Hälsa Humla!

Unknown sa...

Åh våra kära hundar, min ligger mätt och nöjd under bordet just nu. Kanske har din Woff kvicknat till nu...ge henne en go kram och kli bakom örat från mig.

Margareta sa...

Hon läker nog fint med en så omtänksam matte! Woff voff till henne från mig!

Charlotta sa...

Man ska verkligen inte underskatta husdjurens betydelse.
Fina ord som belyser din omtanke och känsla.

skimmer sa...

Tack alla för era fina kommentarer.

jag har haft en två veckors avkopplande veckor , nyss hemkommen, skrivit en del på papper och en del puffar som jag ska skriva in så kom gärna tillbaka och läs dom.

För det är inte lätt att puffa över mobilen...så himla små knappar. nästa år tar jag datorn med mig, love him!