Utmaning 230-tejp

Något överskattat

Jag har slutat att lösa konflikter som uppkommer runt om mig. Det tar sån tid att ringa upp , be om att bli förstådd och förstå. Det är tröttsamt.
Man kan kalla mig konflikträdd. Jag vet det måste gå att lösa alla konflikter men som sagt jag har tröttnat.
Tanterna i tvättstugan sätter upp sina lila lappar med genomskinlig tejp så det blir en skada på tvättstuge dörren. Sånt tycker jag är fel.
Jag har sett det nu i tre månader och svalt och svalt och skrivit lappar tillbaka och talat med grannar i hisssen men inget har hänt. dagen eftersitter det en jävla lapp till rejält fasttejpad på den målade dörren.
Förstår dom inte att tejpen som är ganska enkel att ta bort i sig, tar med sig stora flagor av dörrfärgen och att det inte går att rätta till det.

Jag bodde nämligen här i samma byggnad när jag var barn och vet att även min mamma sa detta på sin tid. Jag kan lyssna jag. Jag har ett bra minne . Jag minns att hon även på 70 talet sa att den färgen var omöjlig att ersätta. Jag kan nästan börja gråta vid tanken att mamma skulle ha sett detta.

Jag irriterar mig väldeligt och har inte lust att ta det på nåt husmöte i föreningen.
Det jag gjorde som var mycket enklare var att jag bakade till nästa husmöte och bjöd de värsta tanterna som dessutom inte tålde ägg och sånt på en egen händigt gjord kaka. Jag hade förståss garnerat det med stötta smulor av mammas gamla hjärtmedicin och kylarvätska. Nu skulle vi se om det lärde sig något.

De lärde sig kanske inte något men jag hörde att Annabritta och Iris blivit väldigt sjuka efteråt och att Iris till slut avled. Tejpandet på tvättstugedörren upphörde i alla fall.
Seger!
Jag känner att detta är en bättre och effektivare sätt än att lösa konflikter. Att göra något som löser problemet för gott.

Men det är inte lätt ska jag säga . Jag har lätt för att bli arg.

5 kommentarer:

marmoria sa...

Man kan inte överskatta värdet av att ha kvar mammas hjärtmedicin när man ska baka till sina motståndare!

Betty sa...

Intressant och en text som ger mig en del ororskänslor. Hennes skulle jag akta mig för att reta upp. Innehållet är väldigt bra. Det som stör mig lite är en del gramatiska missar ex felstade ord och små bokstäver i början av meningar. Men som sagt, innehåll och upplägg mycket bra. /Betty

Drumalex sa...

En förklädd Dirty Harry i tvättstugemiljö, bra! Vardagssituationer som i värsta fall leder en aning för långt, jag gillar detta skarpt. Sådant som man själv drömmer om att göra ibland.

Heureka sa...

Ja, tvättstugedraman är ju vida kända. Sist läste jag i min tvättstuga: "Den som inte tömmer luddret i torktumlaren kan dö!"

Lillemor sa...

Härlig och rolig text, gillar det där, tror att det är helt trovärdigt med konflikter som liksom bäddas in och sen kommer ut som en kaka med kylarvätska på.
Liten försiktig puss på nosen till Humla.