De senaste hundra dagarna

Det bästa som hänt hände utan ord
det kändes bara helt och fullt, en dag i taget

det värsta som hänt hände mellan två vuxna
det var vad de sa efteråt
allt blod på mamma och gråten
jag såg det
men jag var för ung för att förstå

Nu hade 100 dagar gått
jag hade räknat dem alla
lagt en kalaspuff i en kruka i fönstret
det hade inte märkt ett dugg

jag skulle få äta dom alla på samma gång och det såg jag fram emot
det hände inte på 100 dagar
det var de bästa 100 dagarna på detta nya år.

3 kommentarer:

disco sa...

lite mörk och svår. Hoppfull på slutet. jag tycker den är bra.

Anitha Östlund Meijer sa...

Som sagt bra och hemsk. jag rös

http://tittelina.blogspot.com sa...

Väldigt speciell, läser flera gånger för att förstå. Gillar det mystiska och undrar vad som hänt, vad de 100 dagarna betyder.