Pingar inte! och Barn man fött!

Im rockar fett in the Writers room.
______________________________

Detta är skrivarsidan.om ni undrar. Jag skriver. Pingar inte!
blir inspirerad av mig själv och annat/andra och skriver på.
Vad som faller mig in. Rätt på i 140.

sånt som inte direkt passar i Dagboken.

nåt jag kan få laborera med och ändra och sätta bilder till.
såna jag vildsint snott på nätet.

Jag önskar få sätta ord på mina tankar och känslor och ha någon som läser det.
som typ Du, min soulmate Anna, nånstans i cyberspace.
den enda som har denna adress.

och som typ mig själv.som oxå landar till här emmellanåt.
men jag pingar inte!
no fucking ping.

Jag har en egen inre plats där jag låter det mesta blomma och växa och ligga till sig.
en dag ser jag hur det kommer samman med det andra som redan finns där.
och de formar nya former och idéer.

Det är mitt skapande.
jag samlar.
jag observerar och analyserar
och känner efter
och inåt och ut och igenom .

Jag kan se sammanhang och bilder och symboler för större ting. Jag är en drömmare!

Ännu ännu vet jag inte vad jag kan ha det till
men jag önskar och anar lite.
_____________________________________________________

Jag fegar utanför livet. står i korridoren och tittar in.
jo.det känns lättare. ser in genom spegeldörren.
på det sättet är jag med.
bakom spegeldörren. men är med.
tycker jag.

fast det är fegt.
_____________________________________________________

MITT ofödda barn säger inget till mig om hur jag lever.

Jag kommer på mig själv att undra över det ikväll.
Det skulle blitt barn förståss, i den bästa av världar,
kanske ett , kanske fler,
helt klart ett barn var på väg.

Hade det förändrat mitt liv? Hade jag förändrat livet för barnet?
Hade jag gått sönder på samma sätt som det blev, hade jag valt samma väg i livet?
nej troligen inte? och nu
troligen försent.

Jag fick ändå föda mig ett barn.
Jag gick först sakta sönder
brast sedan itu av skräck och panik

och det var födslovärkar
och det var psykoterapi

och jag fick träffa en liten flicka av skör natur.
och jag tog emot henne.
och jag fick börja om.
och det var en födelse så gott som någon fysisk födelse.

Inga kommentarer: