Krokigt


JAG hänger på din krok
stadigt,
det är varmt här nära ditt hjärta
fast, hänger jag, säkert.

Gärna hänger jag
uppkrokad sen 3 år nu
Står det klart för dig vad jag hänger här för, undrar jag förgäves.

Du sitter rätt trygg nånstans dit jag inte kan se in
där jag inte får tillträde
för det du är bra på
är
att hålla krokigheter och räta linjer isär
och att dansa ingenstans därimellan.

DU har en krok i mig
och du tar inte bort den av något skäl som jag delvis förstår
och som jag delvis inte fattar.

Jag hänger där
och är drabbad
av den stora ömheten och värmen jag aldrig någonsin känt förrut.
och tilliten och tryggheten och manligheten och lugnet i dina bruna ögon
och allt detta tjusar mig och leker med mig
och känns fantastiskt och

ändå är
det dessa förunderligheter som skapar de
tuffaste spikarna i kroken
som binder mig så fast.
-----------------------------------------------------------
ps är inte riktigt helt klar med denna...funderar på iden i sista stycket, hur den ska säga det jag avser...........

Inga kommentarer: