Utmaning 285

En ovanlig tid.

Vår historia förändras. Vi möttes, du blinkade till mig över wilda webben, jag blinkade tillbaka. Jag gillade ditt foto och dina ord.

Vi emailade i några veckor tills jag en kväll vågade ringa dig. Det var en härlig röst som mötte mig. Jag föll allt mer och du jublade över våra samtal. De blev djupare och bredare på samma gång. ditt humör mötte mitt men vi avbröt det med skratt.Jag fick rosa kinder.

Vi ville träffas. tiden gick. julen kom och drog förbi, lämnade kanelspår och längtan efter sig. Juldagen mailade du att du stod på mitt torg. kommer jag?

Jag svarade inte på tre timmar. gick till gammelfarmors juldags firande och hade en klump i magen. Jag hade ditt ansikte i min mobil.
Vid midnatt den tredje timmen svarade jag och visste att du besviket skulle se på den bleka inkorgen.

4 kommentarer:

Anders sa...

Sorgligt :(

http://tittelina.blogspot.com sa...

Fin text, jag blev lite melankolisk.

Lillemor sa...

Å, den här gillade jag, kanelspåren och den bleka inkorgen. Vackra bilder, vackert skriven text.

malix sa...

ojdå vilken vacker text har ju helt glömt av att kolla in din sida hur går det att glömma ursäkta och förlåt ska genast bättra mig för dina texter är vackra intensiva intressanta en gång förlänge sen var det just din sida som lockade mig till att skrivpuffa ibland må bäst