Julord 8 dec 2009

Jag var där bland alla . ingen kände jag igen tills samtalen tittade fram o leendena och igenkännandena.

Vänner skrivarkompisar inspiratörer. vi ses igen.
jag hann inte ens träffa alla...

"Gränslös kärlek", nyutkommen bok, författaren Sofie Bager-Charleson som stolt läste små "nyckelhål" som gjorde mig drabbad o nyfiken.

Caroline Engvall med "14 år till salu"berättade en väldigt het och aktuell berättelse som skrämmande nog var ur levande livet. Hon hade även fått den skriven och utgiven snabbt på ett "piggt" förlag som satsade på henne. inspiration. kalla kulor.

Anna Karin skulle ha en skrivarsafari i sommar på Fridhems folkhögskola för den som vill ge sig ut i det okända inre. Ligg på redan den 6 januari för att få en eftertraktad plats på kursen. Sen att det är i vackra skåne gör ju inte saken värre :)



Vilka fler av er var där?



bilder kommer från kvällen.


8 kommentarer:

J. sa...

jag var där och jag pratade med dig tror jag? det var så snurrigt. men väldigt intressant om deras böcker.

marmoria sa...

JulOrd... jag saknar ord för att beskriva hur det var att möta dig, Sofie och Chranna IRL - ja, och Ann, förstås. Det var en vänlig, inkluderande stämning - ett par ögonblick på hemvägen kände jag mig som en författare! Sen kom jag till sans men det är en annan historia.

malix sa...

spännande och sånt missar jag skulle vilja vart där men det hjälper ju inte

liselotte sa...

Härligt att få läsa lite av gamla skrivpuffare. Låter superspännande med mötet mellan er.

Sofie B-C sa...

Det var verkligen roligt att träffas. Tack för en trevlig kväll med så stimulerande samtal!

Margareta sa...

Hej Skimmer!
Jag var oxå där men pga att jag var tvungen att gå innan slutet så missade jag fler av er vilket var ledsamt i en annars så inspirerande kväll. Skulle ha haft en "skrivpuffareskylt" på oss! Hoppas att det blir fler träffar framöver!
Varma hälsningar och god fortsättnig önskar Margareta

Anonym sa...

Jag är lite sen av mig ibland, men jag vill ändå titta in och säga hej! Julorden brukar bli lyckade, väldigt glad att Ann lät mig lägga beslag på en stund av kvällen.

För den som är intresserad av skrivarkurserna på Fridhem i sommar så är bokningen öppen, http://www.fridhem.fhsk.se/dyn/118,39.html

Allt gott!
/AC

skimmer sa...

Hoppas på fler "skrivpufff träffar" med skyltar.