tinga

Ja jag förväntar mej inte
att du fattar
om du inte upplevt det

 Vill inte höra " jag förstår" för det gör du inte
du kan bara fantisera om det
som du sett det på youtube
eller på netflix
o fått känslor
men du fattar inte
jag hade ett rum
o en säng o en toalett
och en dag då män inte behövde mig

det kändes instängt
lost
ensamt
fast ändå inte

de tingade mig
de frågade efter mig trångast i stan
alltid lika oskyldig
alltid lika rå
kunde inte ändra det
blev alltid så chockad

jag 14
 jag hur tar jag mer ur detta

har inte en aning

4 kommentarer:

Grå papegoja sa...

Bra! En otäck och brutal text.

http://tittelina.blogspot.com sa...

Svart och livsfarlig situation för jaget i texten. Läskigt. Bra!

Skymning sa...

Känns svart och hudlöst. Bra skildrat!

Stanna här sa...

Herregud vad starkt. Jag älskar slutet.