Mingel

Jag har mingel i blodet, fötterna hjärtat och ögonen.
Vad vet du om mej? vem är du att ens se på mig ?
dina axlar luktar
din andedräkt stinker, gå.

jag står stilla och vilar på hanen men champangen helt fylld i glaset.
Vem är du och jag härinne? Massor av människor minglare, tokiga roliga och de andra.

jag står för den rätta stilen och avvundas aldrig någon annan. Vem ser mig ikväll?
Schampoonerande kväll, , någonstans står jag nära dig, det är jag men ändå inte.
Smink är viktigt och lukt och smak.Jag glittrar för alla och du ser mig inte.
Som du stinker svensson i mitt vardagsrum.GÅ

1 kommentar:

Pia sa...

Bra dikt.

Jag tror att det räcker att du lägger din text i din blogg och länkar till den via skrivpuffs sida. De flesta gör så. Det väcker nyfikenhet och lockar besökare till bloggen. Du får alla kommentarer till dina texter samlade i din blogg. Texter som ligger i själva skrivpuffbloggen blir sällan kommenterade.