Tappa

Enkel pappa
singel snigel
grekisk ost och plåtshabrak

Hur många barn har du? frågade de pappan

Det vill jag inte säga, du är en snigel och har inget talorgan
detta är en dröm!

Va , sa snigel och sprätte iväg lite av sitt glidslem

Vasa? sa Osten som släpande på en oliv instucken med en tandpetare.
Den hamnade mitt i ögat klagade Osten, nu kan jag knappt se er i detta mörker.
jag som hade..

Det stora grågröna schabraket vände sin fönstersida till trion.Det gnisslade och kved och avbröt osten:Jag har ett  tätt tak vill ni komma in?

Det regnar ju inte ens sa Pappan. Jag är nöjd som det är!

Är du, svarade snigeln och han ögonspröt böjde sig för att fokusera bättre på mannen.

Ja jag är den som alltid är nöjd med allt! Bra va?Det gillar mina barn.

Nja sa Osten. Du skulle väl inte vara så nöjd om du hade en tandpetare rätt i ögat? Jag skulle...

Mina barn gillar mig sa Pappan, skarpt. och min fru är nöjd!
och du kan ju inte prata ens, du som är en ost.

Schabraket funderade på sin situation och kom sakta fram till att han var inte på rätt plats ikväll.
Kanske man skulle... sa han, tystnade lite för att se om det kom protester.

En fin kväll ändå, sa snigeln och man kanske skulle dra sig....
Inga protester.

Oj där for oliven av sa Osten överrumplad. Skönt. Det känns så onaturligt på nåt vis, en oliv i mig. Man kan ju aldrig veta vart den oliven varit tidigare.

Pappan begrundande sin situation och drog ett bloss på sin Blå Blend. Det är härligt med frisk höstluft.
Nu tycker jag vi går hem.

5 kommentarer:

Grå papegoja sa...

:)

Grå papegoja sa...

Har du bilder som du vill ha som pufftema så lämna gärna en länk med kommenar på min blogg.

foxy sa...

påhittigt, kreativt, flyttar fantasins gränser.

Charlotte sa...

Intressant.

marmoria sa...

En saga att bli glad av.