Modell

När jag första gången såg Thomas Quick på tvn tyckte jag han såg töntig ut. Han var smal o hade pipig röst och hade mördat folk.
så går dagarna
ensamma
en och en från min tid

jag prövade en frisörutbildning
fullt med hår och sax
och människor som ville bli vänner
jobbade ett tag, sju månader
tröttande snabbt

läste många deckare
kluriga sådana
roliga hemska
med ett bra slut
kände att jag inte blir tillräckligt överraskad i slutet

En septemberkväll
jag satt vid en skogsjö i västmanland
en myggfri kväll
och funderade
knäckte valnötter
jag hade köpt

planerade att göra folk överraskade

TQ hade överraskat folk hållt dem i en förvillelse
eller varit bergtagen själv
av allt berättelserna gav

en valnöt till
bästa proteinet och en fröjd att tugga

vem var jag att skapa nåt så outragous
oväntat
TQ tagit tilbaka alla sina mord nu
bestialiska mord och dråpberättelser han skapat
för oss
utan för
utan liv
jag undrar om jag törs prova
hans väg
hans icke.inträffande.väg

som en modell




satt vid en skogsjö

1 kommentar:

Malix sa...

Ja du Rätt tragiskt det där, bra skrivet