Undantag

Små grupper av förskolelärare i gallerian. Det var en oväntad syn och de höll varandra i händerna helt naturligt. De väntade på grupper av förmögna som hade bett om ett sammanträffande.
Väntan blev timlig. Som förskollärare plägar roade de sig med små bokstäver så ingen stördes. De var utbildade så och nöjda med det. De hade frågor till de förmögna. De undrade om de kunde sponsra deras önskan att vara ca 7 st förskollärare i varje grupp. De kändes sig tryggast då och rädslan för vargjakt skulle dämpas. Men de förmögna hade ett triumfkort. Tjuvjakten på varg korrolerade enligt undersökningar med antal förskollelärare i förorten. De hade även en teori om vad det grundade på. Och det var det stora undantaget.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, en till som har vargar i texten upptäcker jag nu...

Din text känns lite som en saga när jag läser den. Av någon anledning blir de där små förskolelärana med sina små bokstäver, till flera små Nasse:ar i min hjärna (dvs pluralis av Nasse från Nalle Ph).

Anders sa...

Lite specad text som jag inte änger med i vindlingarna på, men det beror säkert bara på att jag är trög.

Lätt läst var den i varje fall och lite roligt att blanda förskollärare med vargjakt :D

disco sa...

Jag ler och njuter.
Så står vi och nickar.

marmoria sa...

Underbart.

Kalle Byx sa...

Jag ser dem framför mig. De små förskollärarna som håller varandra i händerna.