Att försvinna

Vem gör det? Tar sig in på internet och beställer en biljett to Nowhere. Finns det ens som ankomstort ?Hon var nästan död när hon ringde mig. Det var svaga störningar i luren men jag hörde.
Jag kände igen hennes röst. Det var Inez. Enda kvinnan i intendenturen, enda människan bland en massa muppar. Den som nästan skulle försvinna. Det fanns en anledning. hon har strålande vacker och duktig på att ta sig an sega kunder som aldrigt ville gå hem. Vi anade inget.

--Ta mej härifrån , snälla. hjälp mej härifrån..sa hennes röst. Jag la på.

Jag hade inget tid att beblanda mig med sådant fast det sög till av dåligt samvete. Lite, kort. Sedan tänkte jag inte mer på det den dagen. jag hade annat som man kan förstå. jag hade mitt liv. I nacken hörde jag blippande från mobilen om och om igen hela dagen men jag orkade inte. varför ringde hon mej? Vad kunde jag göra?
Jag kastade mobilen ner i motala ström. Jag gick vidare i mitt liv som jag borde, som jag förväntades göra. Det blev tyst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar ditt sätt att skriva.
Gillade verkligen ditt förra inlägg.

Men undrar om du kan hjälpa mig?
Hur gör du för att länka direkt från skrivpuff hit i kommentaren där?
Antar att det handlar om html?

Trevlig helg!

Simmelimaka sa...

Det här är jävligt bra.
Det är skapande med ord och ger massor till fantasin.
Me like

liselotte sa...

Härligt att f^läsa dina fina texter