Utmaning tungt

jag älskade dig alldeles för försiktigt
ända in i det sista
där jag stod med hjärtat runt
fötterna
blånagel och vrickad fot

du sa bara nej tack nu är det slut
det känns inte hundraprocentigt
för mig

jag måste ta min väska och gå hela vägen hem
utan din skyddande rygg mot min arm
din blick i min

(som igår)

rakt hemåt
genom staden

så jag gick
såklart
snabbt hemåt

isig väg att trampa
snubblande nära ramla
gatulyktor som ger trasiga skuggor
följde mig

du sa något jag inte glömmer
någonsin
tror jag

att jag inte var rätt för dig
och att du gått vidare redan

gråten satt inte i mina ögon
inför dig
jag tog dem och bar dem
över stadens mörka gator
som duvägg skört
spräckligt levande

och lät dem falla till golvet
i trapphuset
lagom innan jag kom hem
till mitt

Photobucket

5 kommentarer:

Drumalex sa...

Lider, och känner igen mitt eget havererade liv. Att släppa in någon är enda vägen till äkta kärlek, men hur många gånger orkar man göra det?

malix sa...

gillar det här enda in i själen så djävla sant och så många timmar det tar att återhämta sig gör man det någonsin kanske dör man en smula varje gång även då man lämnar eller blir lämnad

Cattis sa...

Mycket gripande och fin text.

marmoria sa...

Oj, den kändes!

Chranna sa...

Mycket fin och skör
riktigt bra
duvägg
trapphus
känsla...