vad som berör

Vi hörs av, du messar mej via facebook
du skriver att jag är söt
du gillar mina bilder
men vi har aldrig setts

du säger du bor i samma stad
men säger inte vart
jag vet inget om dej
inte ens om ditt namn är rätt

han är en fin kille
alltid respektfull mot mig
alltid cool
alltid snäll och nice
artig

jag känner vi delar något
skapar ett vi
speciellt
han berör mig
och jag kan säga saker om mig som jag aldrig delar med vänner ens
det djupnar
det känns tryggt
jag känner lugn när jag chattar med honom
jag är hans

3 kommentarer:

Grå papegoja sa...

Bra! En text som berör. Antingen är det en tvillingsjäl eller också något helt annat som döljer sig bakom chatten. Hoppas på det första.

Kalle Byx sa...

Hoppfullt.

B i r g i t t a sa...

Verkligen fint skrivet och verklighetsnärvaro!
Samtidigt blir jag förskräckt hur lätt det är att falla för det okända - jag känner ju väl till catfishing på Internet. En varning alltså.