Efter

när tiden kommer
och allt tar slut
vad kommer efter

vem kommer efteråt rota i mina lådor
spara mina saker
och kanske göra en historisk dokumentär om mig och min tid på 2000talet

vem kan fånga mig
fånga vem jag var
vad som gjorde mig glad lycklig
vad som var svårigheter i mitt liv¨

vem jag älskade
och vem jag upplevde som energitjuv

syns det i det efterlämnade

kommer någon finna mig
se mig
fatta min historia
se mig

några lådor fulla av dagböcker av en period
några lådor av saker jag lämnade efter mig
lite saker
inlägg i sociala medier
allting oavslutat

för jag tror jag inte visste jag skulle gå
ur tiden då
var inte beredd

efteråt
finner ni mig

3 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Åh så jätteviktiga tankar - tankar om livet - ....
När jag är inne på liknande spår ... önskar jag att det fanns ett "bokslut" där man kunde se vad det man gjort i livet visade resultaten ... hur man påverkat ..
Tänk om man kunde få ett bokslut på sitt liv ... det skulle jag faktiskt vilja ha :)

skimmer sa...

ja det vore nåt :)

Kalle Byx sa...

Sånt man borde ta itu med - medan man lever.