sikt

Du har en värme kring dig
du ler på dina foton
i like

jag messar dig
du svarar
vi gå över till kik
vi chattar en kväll

vi klickar
du skickar bilder från mobilen
på dig i soffan , i köket, din pelargon som överlevt
du på kontoret
vid bilen
du skriver att du gillar mig

jag ler inombords när mobilen plingar till

jag messar dig
jag svarar med mina bilder av vardagen
mig i soffan
mina nya skor
min arbetsplats
min lunch
vi måste träffas
vi vill träffas men jobbet gör att det drar ut på tiden
tiden går
vi ska ses snart skriver han, på sikt

vi chattar jämt
hela dagen  från godmorron
hela kvällen till gonatt

vi vill träffas
vi utbyter puss o smileys

tiden går jag undrar
varför ingen träff
varför blir det inget

på sikt ska vi ses säger han
nästa dag har han blockerat mig på siten
livet som singel

3 kommentarer:

Joni sa...

Så lätt idag att få vila i närhet och sen....inte. Fin text.

Unknown sa...

Tyckte om texten, särskilt "din pelargon som överlevt", haha, igenkänning.
Bra.
Hade räckt för mig om den slutat efter
"på sikt ska vi ses säger han."
(Tiden går).

skimmer sa...

tack jättemycket för era kommentarer!!