träd

Träd försiktigt in i mitt liv du utomstående

närma dig långsamt
tala med mig och katter och fåglar, gustav vasa och mozart
dölj inget för mig
jag känner på mig sånt och hatar
du skulle inte tro det

le och se mig rätt in i bägge ögonen
kan du vara stilla där
13 poäng

kan du tala samtidigt
27 poäng på en 40gradig skala

för det är lyckans speciella siffra
 visste du det?

mej kan du sällan få till vän
men försök
gör det!

poäng byggs upp
man vet aldrig

och det jag hatar kommer du att känna av
för mitt lilla personliga liv
kantas av mord och moral

4 kommentarer:

Grå papegoja sa...

Bra, tänkvärd dikt

http://tittelina.blogspot.com sa...

Vågar man träda in i ditt liv :-)?Jo jag skulle våga, men jag gör det försiktigt. Fin dikt.

Charlotte sa...

Mord och moral. Intressant.

marmoria sa...

Underbart. Kul att se dig igen.